Klar for nye Grensetreff
  • Olle Bergström:
    14. januar 14:54
    Hej på er därute i januarimörkret. Ni är väl ute i garagen och förbereder er för Gränsträffen i Roskilde i Juni. Det är den största A Ford händelsen i år som ni inte får missa. Kanske upp emot 175-180 A Fordar från hela Europa. Mycket jobb och förberedelser ligger bakom Gränsträffen. Gör ingen besviken genom att stanna hemma. Den tionde December hade vi möte på Hotel Skansen i Båstad. Vi bekräftade att vi kommer tillbaka helgen före midsommar 2016. Henrik Jönne. Chef, sa att vi kan inte stå med öppnare armar för att välkomna er. Vi reserverar hela hotellet för A Ford gänget. Inga andra får tillträde. Jan Olof Gustafsson blir GT General. Tommy Axelsson blir samordnare och jag finns i bakgrunden för att stötta och hjälpa till med den erfarenhet jag har. När JO och jag mötte Henrik och Lasse Henningsson, delägare och VD, första gången 2007, så frågade vi om vi kunde ordna en bilträff och bo på hotellet. Båda tände på idéen och frågade när. Om tre år helgen före midsommar. Vi har inget bokat så det ser bra ut, var svaret. Lasse frågade då hur många blir ni? Min motfråga var hur många rum har ni? 165 blev svaret. Fint sa vi då bokar vi dom. Långa hakor! Efter Gränsträffen så träffades vi igen. Vi överräckte en minnesbok som Chris producerat. Lasse Henningsson sa då följande. Vi trodde inte ni var kloka när ni bokade alla rummen, men nu med facit i hand skall ni veta att det var det största arrangemang vi haft på Hotellet sedan invigningen efter ombyggnaden år 2000. Det fanns inte en skada eller repa på något av rummen, inte en obetald öl eller annat som vi så ofta tyvärr råkar ut för. Middagen med över 400 sittande till bords var också den största vi ordnat. Ni var också bussiga nog att släppa bröllopssviten och ett par rum till så vi kunde välkomna ett bröllop ute på kallbadhuset. Kort sagt ni är mer än välkomna tillbaka. Ladda för Roskilde och boka Båstad 2016.

Hei,

For å engasjere deg på denne siden, klikk på en av disse knappene: